A vállalkozások sikerességének alapja a valós online jelenlét, amely hosszú távon kiemelkedő organikus elérést adhat, és ezzel potenciális ügyfelek sokaságát vonzhatja. Ehhez elengedhetetlen a gondos stratégiával megtervezett és kivitelezett keresőoptimalizálás annak talán legkifizetődőbb konstrukciójában, havidíjas SEO-ként.
Technikai optimalizáció, tartalmi formáraszabás, linképítés, kulcsszókutatás, organikus eléréssel pozíció a találati lista elején – jó eséllyel egyetlen SEO-val foglalkozó cikk sem nélkülözi ezeket a kifejezéseket. Ám hogyan kapcsolódik mindez a vállalatodhoz? Miért vezethet így – és szinte csakis így – út a csúcsra? Görgetés után mutatjuk!
A keresőoptimalizálás (SEO) jelentősége a vállalkozások számára
Lehet bármilyen jó az adott vállalkozás a maga szakterületén, méretes marketing- és reklámbüdzsét leszámítva szinte lehetetlen széles ügyfélkört teremteni. Illetve, itt lép a képbe az angol Search Engine Optimization szavakból képzett mozaikszóval, a SEO-val jelölt keresőoptimalizálás fontossága.
Egészen röviden a SEO-nak köszönhetően a vállalkozás láthatóvá válik az online térben. Ennek a sikeressége már a cég indulásakor óriási lökést adhat, míg a hiányosan vagy sehogy sem felépített SEO miatt akár az első lépésekbe belebukhat a mégoly piacképes és jelentős szaktudás birtokában indított vállalkozás. Vagy legalábbis jelentős hátrányba kerül a versenytársakkal szemben.
Ám mert a SEO korszerű eszközeivel és lehetőségeivel a legtöbb vállalkozás él, így a piacon régóta és akár stabilan működő cégek illetékesei sem dőlhetnek hátra. Ha ugyanis nem jelennek meg kellően markánsan az online térben, látogatók és potenciális vásárlók tömegeit veszíthetik el.
Rövid áttekintés a keresőoptimalizálásról
A vállalkozások vezetőinek is egyszerűbb megérteniük a SEO jelentőségét, ha jobban megismerik magát a területet.
Mi az a SEO?
A már említett angol Search Engine Optimization kifejezésből alkotott mozaikszó, a SEO jelentése magyarul keresőoptimalizálás. A lényege, hogy technikai és tartalmi eszközökkel segítve a honlap megjelenjen az online térben, és javuljon a weboldal organikus elérése a keresőmotorokban.
Azért fontos kiemelni az organikus szót, mert a lista élére – ideig-óráig – fizetett hirdetésekkel is törhetünk. Csakhogy ezekkel több probléma is akad. Egyrészt átmeneti a siker, nem eredményez hosszan tartó pozitív hatást, másrészt a pszichológiai oldalát se becsüljük le annak, ha organikus úton kerül a honlap kiemelt helyre. Így az érdeklődő magától talál rá a weblapra, ezért erősebben elköteleződhet mellette.
A SEO fontosabb területei
Ahhoz azonban, hogy valóban hosszú távon magunk mellett tartsuk a potenciális ügyfelet, vásárlót, az óriási virtuális kavalkádban minden szempontból le kell nyűgöznünk. A kínált terméken, szolgáltatáson túl már-már különleges felhasználói élménnyé kell varázsolnunk a „kasszáig”, rendelésig, webshopos vásárlásig vezető utat. És persze tennünk kell azért, hogy eljusson oda.
Ennek érdekében három, hasonlóan fontos, nem elhanyagolható részterületen nyugszik a keresőoptimalizálás:
- technikai SEO
- off-page SEO
- on-page SEO
Lássuk ezeket részleteiben!
A technikai SEO
Ahogy a neve is elárulja, a technikai SEO elsősorban azokat a részfeladatokat takarja, amelyek együttesen szükségesek ahhoz, hogy a weboldal technikai szempontból jól szerepeljen a keresőben.
Nem is érdemes megnyitni a parttalan vitát, hogy a keresőoptimalizálás melyik pillére a legfontosabb, együttesen vezetnek sikerre. Legyen bármilyen jó is a termék vagy a honlap tartalma, technikai akadályokon bukdácsolva talán el sem jut ezek megtekintéséig a későbbi kliens.
Így – a teljesség igénye nélkül – a technikai SEO hatáskörébe közé tartozik a
- keresőbarát URL-rendszer kialakítása
- gyors betöltési sebesség
- weboldal struktúrájának felépítése
- strukturált adatok alkalmazása
- optimalizált kép- és videómegjelenítés
- mobilbarát verzió megalkotása
- ideális linkhierarchia létrehozása, törölt linkek eltüntetése
- duplikált tartalom kiszűrése
Off-page SEO
A vállalkozások honlapjának keresőoptimalizálása számos részletből tevődik össze, így nem meglepő, ha jócskán akadnak a rangsorolásra hatást gyakorló, nem a honlapon „zajló” folyamatai – ezeket összefoglalóan off-page SEO-nak nevezzük.
Ennek jelentős hányadát a honlapunkra mutató linkek teszi ki. Az organikus rangsorolásban meghatározó szerepük van a linkeknek, ezért fontos, hogy minél jobb besorolású legyen a linkelő domain, és az sem mindegy, melyik részéről mutat a honlapra. Szempont, hogy melyik aloldalra vonatkozik a link, és meghatározó a linkelő domainek száma, témabeli kapcsolódása, továbbá az oldalra mutató linkek mennyisége.
A céges honlapok keresőoptimalizálásának egyik alapvető eleme a linképítés, amely során a weboldalunkra mutató külső hivatkozásokat hozunk létre. Persze ne a ma már inkább webszemétnek minősülő „old-school” linkkatalógusokra vagy linkfarmokra gondoljunk, sokkal inkább a minőségi tartalomban, hiteles, nagy látogatottságú honlapokon elhelyezett linkekre.
Növeld vállalkozásod bevételét releváns és magas hitelességű linkekkel!
On-page SEO
A technikailag kifogástalan, sziszifuszi munkával végzett on-page SEO-nak köszönhetően tehát megérkezik a reménybeli ügyfél a honlapra – és ekkor olyat kell látnia, amely a forgalmas és szerteágazó internetes úthálózatban egyenes haladásra, azaz maradásra ösztönzi.
Itt mutatkozik meg az on-page SEO jelentősége, avagy az, hogy milyen tartalommal töltjük meg a website-ot. Elengedhetetlen a képek, videók és különböző metatartalmak felhasználó- és keresőbarát megjelenítése. Utóbbira példa, hogy a meta cím és leírás is foglalja magában a kulcsszavakat.
A megfelelő mennyiségű és minőségű vizuális tartalom mellett nívós szöveges tartalommal kell várnunk a látogatót. Ez egyrészt egyedi szöveget jelent, hiszen a keresőmotorok szankcionálják a duplikációt. Másrészt a folyamatosan frissített szöveg valóban tartalmazzon megoldást az érdeklődő problémájára, mindezt olvasóbarát, tagolt formában.
És talán a legfontosabb: a SEO szövegírás közben ízlésesen, ám kulcspozíciókban, természetesnek ható gyakorisággal helyezzünk el a szövegbe minél több kulcsszót, mert azokat pötyögi az érdeklődő a keresőbe.
A hosszú távú SEO-stratégiának egyaránt része a technikai és tartalmi optimalizálás, az alapos kulcsszókutatás nyomán végzett SEO-szövegírás, továbbá az off-page pillérnek számító linképítés.
Milyen típusú SEO-szolgáltatást válasszunk?
A vállalkozásunk előtt több út is nyitva áll a keresőoptimalizálásra: egyszeri megbízás nyomán, projektalapon dolgoztatni, akár sikerdíj fejében, vagy dönthet havidíjas SEO mellett.
A havidíjas keresőoptimalizálás (SEO) előnyei
Ezek közül a havidíjas SEO-t emeljük ki, amely már filozófiájában is jól illeszkedik a keresőoptimalizáláshoz: hosszabb ideig tartó, koordinált munka eredménye a jelentős organikus elérés.
A havidíjas keresőoptimalizálás előnyei:
Költségek kiszámíthatósága, költséghatékonyság
A precíz SEO által elérhető profit tükrében marginálisnak tűnhet a keresőoptimalizálásra költött összeg. A havidíjas megoldás folyamatos jelenlétet takar a SEO-szakértő részéről, így a közös munka során jobban megismeri a megbízót és az elképzeléseit. Ennek köszönhetően – a szakmai szempontokat szem előtt tartva – rugalmasabban tud alkalmazkodni az igényekhez.
Bónuszként könnyen előfordulhat, hogy a havonta a SEO-ra költött összeg együttesen alacsonyabb, mint egy-egy egyszeri megbízásra fordított büdzsé, nem mellékesen egyszerre kisebb megterhelést jelent a megbízónak. Ráadásként folyamatosan tervezhető kiadás, amelyben mindkét fél részéről átlátható a konstrukció.
Alapos keresőoptimalizálás, folyamatos fejlesztés
A hosszú távú közös munka lehetővé teszi, hogy a SEO-szakember az alapoktól építkezzen, és megfelelő figyelmet fordítson a már létező honlapoknál a korábban elhanyagolt részletekre. Így a technikai optimalizálásra, a precíz kulcsszókutatásra, a hatékony linképítésre vagy éppen a vonzó tartalom és vizuális elemek előállítására. A havidíjas együttműködésben megoldható, hogy folyamatosan reagáljon a Google-fejlesztésekre, és jusson energia a versenytársak elemzésére, hogy aztán egy lépéssel előttük járjon.
Mérhető eredmények és jelentések
Egy úton együtt indulni és haladni azért is kifizetődő, mert könnyen visszatekinthetünk arra, honnan hová jutottunk. A havidíjas SEO egyik előnye, hogy hónapról hónapra mérhető eredmények, transzparens jelentések mutatják a keresőoptimalizálásra szakosodott szakember munkájának a gyümölcsét. Így a megrendelő is folyamatos visszajelzést kap, és szükség esetén időben reagálhat.
Miként válasszunk havidíjas SEO-szolgáltatót?
Amennyiben arra jutottunk, hogy a havidíjas keresőoptimalizálásban látjuk a megoldást és a jövőt, akkor már „csak” ki kell választanunk a legjobbnak vélt szakembert/céget.
Kiindulási pontnak jó lehet, hogy ha rákeresünk a szolgáltatásra, és felmérjük, hol találjuk meg a Google-ben. Hiszen ha előkelő helyen szerepel, az sokat elárul a képességeiről, mert a SEO ma már alapvető a vállalkozások életében, temérdek szolgáltató és szakember keresi SEO-val a kenyerét.
Fontos szempont:
1. Referencia és tapasztalat
Akár ismerősöktől, akár a megbízni kívánt szakember portfóliájából hasznos információkat nyerhetünk a korábbi munkáiról, releváns tapasztalatáról.
2. Ár-érték arány
Egy éppen megbízni kívánt SEO-szakembernél nehéz eldönteni, hogy milyen ár-érték arányban dolgozik. Ám a tőle kért részletes ajánlatból, akár kérdéseket feltéve felmérhetjük, hogy milyen részterületekre terjed ki a figyelme, továbbá böngészhetjük más szolgáltatók árait is, hogy képet kapjunk a piacról.
3. Kommunikáció
A keresőoptimalizálással foglalkozó cég honlapja önmagában névjegy, és az ez alapján alkotott képet később kiegészítik a kommunikációval. A transzparens ajánlattétel, a kommunikáció gyakorisága, a határidők tartása már az elején sokat elárul a SEO-szakemberről.
Miért a SEOKLIKK?
Ezzel pedig eljutottunk a kérdéshez: miért a SEOKLIKK teheti a vállalkozását tényezővé az online térben?
Elsősorban azért, mert nem csupán a cikk kedvéért írtuk le az előző pontban, milyen is a megfelelő SEO-szakember. A SEOKLIKK korszerű tudás birtokában, a trendeket és a fejlesztéseket követve képes naprakész módon építeni céged online jelenlétét.
A keresőoptimalizálás nem csupán számos, egymásra épülő részlet folyamatos alakítása, hanem innovatív és proaktív ötletek, javaslatok mentén történő előrelépés. A havidíjas konstrukcióban hónapról hónapra beszámolót adunk az elvégzett munkáról és a tervekről. Ráadásul várjuk is az ügyfelek visszajelzéseit, mert hisszük, hogy a hosszú távú közös munka alapja a konstruktív és stabil együttműködés.
Elvégre a SEO is erről „szól”: nem tünékeny eredmény egyik napról a másikra, hanem szívós és nagy munka tartós idővel profitot termelő eredménye.
Kérdésed van? Szívesen beszélgetünk a céljaidról, valamint tisztázzuk a felmerülő kérdéseket a SEO kapcsán.