„Ha erre a SEO-oldalra érkeztél, akkor valószínűleg a keresőoptimalizálás Budapest szavakra kerestél a Google-ben”egy New York-ra szabott SEO cikk nyomán így is kezdhetjük a fővárosi keresőoptimalizálásról szóló írásunkat. Azaz, nem csak „bort iszik, vizet prédikál”-alapon dolgozunk, hanem valóban értjük a Google rangsorolásának lényeges szempontjait, és ezek mentén építjük fel a weboldalunkat – és ha akarod, a tiédet is!

Kattints, görgess, és megmutatjuk, Budapesten miért fontosabb még az átlagnál is a gondos keresőoptimalizálás.

Itt nem működik a szájhagyomány

Vidéken vagy kisebb településeken még mindig nagy ereje van a „szájhagyománynak”, a burkolótól a fogorvoson át az autószerelőig mindenki szívesebben választja azt, akit az ismerőse ajánl a figyelmébe.

Bezzeg Budapesten erre nehéz hagyatkozni, hiszen az emberek gyakran még a szomszédjukat sem ismerik, nemhogy az ő megbízható szakemberét. Ezért aztán végképpen kihívás megfelelő és csábító online jelenlét nélkül boldogulni. Emiatt még nagyobb jelentősége van keresőoptimalizálásnak, amellyel jelentősebb forgalmat érhetsz el.

Budapesten minden cég életében fontos az online jelenlét

Támasszuk alá számokkal a SEO szükségességét: az emberek döntő többsége a Google-ben kutakodva próbál információt szerezni. A találati lista első helye aranyat érhet, hiszen az érdeklődők több, mint egynegyede erre kattint. Azaz, szinte már a második és a harmadik hellyel is láthatatlanok leszünk, a negyedik vagy rosszabbal pedig mintha nem is léteznénk az online világban.

Azért fontos látni és érteni a SEO jelentőségét, mert így leszűrheted, hogy miért lényeges a keresőoptimalizálás Budapesten. A hatékony működésnek köszönhetően növekszik az elérés, szélesebb lesz a vevőkör, ezzel arányosan pedig megugrik az eladás és a profit.

Lokális keresés

A folyamatosan finomondó algoritmusok képesek beazonosítani a kereső tartózkodási helyét (akár még akkor is, ha inkognitó módban böngészik). Ezért például be sem kell írni a keresőbe, hogy „keresőoptimalizálás Budapesten”, hiszen a Google eleve is a helyileg közeli lehetőségeket dobja fel.

Ráadásul az ország fővárosközpontú, itt él a lakosság nagyjából egyötöde: egyrészt elengedhetetlen kitűnni a tömegből, másrészt ez nagy feladat is.

No de hogyan hívjuk fel magunkra a figyelmet?

Néhány fontos tudnivaló a SEO-ról

A Search Engine Optimization, azaz a keresőoptimalizálás három részből tevődik össze: a weboldal technikai felépítettsége, az on-page és az off-page működés. Egyik a másik nélkül félkarú óriás, hiszen telepakolhatjuk szuper blogposztokkal a honlapot, ha riasztóan gyenge a megjelenés, mint ahogyan fordítva is igaz: a dizájnos honlapon is hamar szemet szúr a gyenge tartalom. Ráadásként ezekkel a website-on kívüli optimalizáció sem lehet erős.

A keresőoptimalizálás (SEO) 3 pillére

Szükség van a gyorsan elkészülő, mégis egyedi, sebesen működő, egyszerűen kezelhető, biztonságos, felhasználó- és SEO-barát honlapra, amelyet aztán SEO-kompatibilis tartalommal töltünk meg.

Ha például szakembert bízol meg, akkor optimális esetben a SEO auditkor ezeket a tényezőket vizsgálja, majd vázol olyan stratégiát, amellyel kitűnhetsz a versenytársak közül, és a keresőlista élén landolsz.

Fontos fogalom: a kulcsszavak

Amellett, hogy a keresőbarát szöveg minőségi és hasznos tartalmat nyújt az olvasónak, természetesen megfelelő mennyiségben tartalmazza a kulcsszavakat. Ez is egy a szempontok közül, amely alapján a Google rangsorolja a portálokat.

A precíz munka jegyében a keresőoptimalizálás egyik hangsúlyos lépése az alapos kulcsszókutatás. A következő fázisban erre épülve készülnek el a tartalmak.

Hangsúlyos a tartalom

Szerencsére a kulcsszóhalmozással készült unalmas szövegek ideje lejárt (vagy legalábbis ma már nem megyünk sokra vele), hanem valóban a célközönségünk igényeit kiszolgáló tartalmakat kell előállítani. A budapesti keresőoptimalizálásban is ez lehet a célravezető eszköz.

A jó SEO szövegekben egyszerre felelünk meg a keresők algoritmusainak és a célközönségünknek.

A minőségi tartalom előállításának fontos alapvetései:

  • tagoltság: többnyire okostelefonon olvasunk, sőt már-már ugrálva futjuk át a legfontosabb részeket. Ezért egyrészt fontos szellősen tagolni a szöveget, másrészt kiemelésekkel segíteni az olvasást. Ezenfelül illusztráljuk a szöveget képekkel, videókkal és egyéb vizuális eszközökkel.
  • érthetőség: ne csak a felépítés, a megfogalmazás is legyen jól átlátható és érthető. A célközönségünk nagyon változatos is lehet, a világos, tömör megfogalmazás a nyerő.
  • címek: olykor csak egy-egy címet vagy rövid összefoglalót látunk, muszáj – a kulcsszavakat szem előtt tartva – kattintásra ingerlően megfogalmazni a kiemelt elemeket. Aranyszabály lehet, hogy úgy írjunk, amit mi magunk is szívesen elolvasnánk.
  • linkelés: az olvasóink tájékozódását és a keresőoptimalizálási rangsorunkat is segítjük a kereszthivatkozásokkal. Persze a legjobb, ha a saját honlapunk további aloldalaira irányítjuk az érkezőt, ám a külső linket sem rosszak, erősítik a hitelességünket.

Keresőoptimalizálás Budapesten – linképítéssel

A legutolsó ponttal át is köthetünk a keresőoptimalizálás off-page részébe tartozó a honlapon kívüli optimalizációra. Ez többnyire az után következik, hogy SEO szempontból átvizsgáltuk a honlapot, és javítottuk az esetleges technikai vagy tartalmi problémákat. Ezt követően jöhet a természetes linképítés, amely során a weboldalra irányuló külső forrásokat hozunk létre.

A linképítés úgy köt össze két weboldalt, mint a Lánchíd Pestet Budával

Fontos, hogy a különböző linkkatalógusok és linkfarmok helyett releváns weboldalakról származzanak a linkek, illetve értékes honlapokon, minőségi tartalomban helyezzük el a sajátunkat.

Miért érdemes a SEO-ba fektetni?

Amikor a Google-ben keresünk valamit, akkor elsőként a hirdetések ugranak fel. Ez azt jelenti, az adott honlap működtetője nem kevés pénzt költött arra, hogy előkelő helyen szerepeljen, például a keresőoptimalizálás Budapest kulcsszóra keresve.

A fizetett hirdetés azonban múlandó sikert kínál, ellentétben az organikussal, amely a tudatosan és szisztematikusan felépített munka hosszú távon élvezhető gyümölcse.

Az organikus elérés azt jelzi, hogy nem egyszerűen a Google, hanem a közönségünk is kedvel minket, a kettő együtt hozza meg a jó eredményt. Létezik a célközönségünk, szereti a tartalmainkat, és erre reflektálva a kereső is előkelő helyen rangsorol. Mindent ingyen.

Azaz, persze nincs ingyen, hiszen szükséges jó munkát végezni, a tapasztalt SEO szakember ennek köszönhetően tud a kereső élére repíteni.

Magam is elvégezhetem a keresőoptimalizálást?

Noha a SEO egyre hangsúlyosabb, idehaza továbbra sincs hivatalos akadémiai képzés, már csak azért is sokan érezhetik úgy, hogy autodidakta módon, önképzéssel elsajátítják a szükséges alapokat.

Ez lehetséges, ám rengeteg munkát kell belefektetni ahhoz, hogy a teljes folyamatot átlássuk. Mert ugyebár az ördög a részletekben rejtőzik…

Képesek legyünk megtalálni a már működő website-okon a hibát, egyáltalán, SEO-kompatibilis honlapot készíteni, ráadásul a SEO ráadásul folyamatos munkát igényel, amelyben reagálni kell a versenytársak újításaira. Igaz a sportban kedvelt mondás: az első helyet nehezebb megtartani, mint megszerezni. Noha a kkv-nek, forráshiányos cégeknek sokszor szerény a költségvetésük, és nehezen tudnak összeget átcsoportosítani a keresőoptimalizálásra Budapesten, a költés sokszorosan megtérülhet.

A profi szakember pedig a megfelelő tapasztalat birtokában elkerüli a kezdők hibáit, és rövidebb idő alatt érhet el látványosabb eredményt. Egy SEO tanácsadás vagy audit sok fontos részletet tisztáz.

Írj nekünk!

Szívesen beszélgetünk a céljaidról, valamint tisztázzuk a felmerülő kérdéseket a SEO kapcsán.

A checkbox pipálásával – az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján – hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.
Balog Botond
Balog Botond

A SEOKLIKK alapítója. SEO szakértő, aki nem riad meg a nagyobb konkurenciától sem. Fő profilja a tartalmi (on-page) optimalizálás és a linképítés. Szabadidejében utazik, túrázik, sportol és folyamatosan fejleszti tudását a keresőoptimalizálás területén.