SEO Budapest városában
Ha erre a SEO-oldalra érkeztél, akkor valószínűleg a keresőoptimalizálás Budapest szavakra kerestél a Google-ben.
Azaz valóban értjük a Google rangsorolásának lényeges szempontjait, és ezek mentén építjük fel a weboldalunkat – és ha akarod, a tiédet is!
Kattints, görgess, és megmutatjuk, Budapesten miért fontosabb még az átlagnál is a gondos keresőoptimalizálás.
Itt nem működik a szájhagyomány
Vidéken vagy kisebb településeken még mindig nagy ereje van a „szájhagyománynak”, a burkolótól a fogorvoson át az autószerelőig mindenki szívesebben választja azt, akit az ismerőse ajánl a figyelmébe.
Bezzeg Budapesten erre nehéz hagyatkozni, hiszen az emberek gyakran még a szomszédjukat sem ismerik, nemhogy az ő megbízható szakemberét. Ezért aztán végképpen kihívás megfelelő és csábító online jelenlét nélkül boldogulni. Emiatt még nagyobb jelentősége van keresőoptimalizálásnak, amellyel jelentősebb forgalmat érhetsz el.

Támasszuk alá számokkal a SEO szükségességét: az emberek döntő többsége a Google-ben kutakodva próbál információt szerezni. A találati lista első helye aranyat érhet, hiszen az érdeklődők több, mint egynegyede erre kattint. Azaz, szinte már a második és a harmadik hellyel is láthatatlanok leszünk, a negyedik vagy rosszabbal pedig mintha nem is léteznénk az online világban.
Azért fontos látni és érteni a SEO jelentőségét, mert így leszűrheted, hogy miért lényeges a keresőoptimalizálás Budapesten. A hatékony működésnek köszönhetően növekszik az elérés, szélesebb lesz a vevőkör, ezzel arányosan pedig megugrik az eladás és a profit.
Lokális keresés
A folyamatosan finomondó algoritmusok képesek beazonosítani a kereső tartózkodási helyét (akár még akkor is, ha inkognitó módban böngészik). Ezért például be sem kell írni a keresőbe, hogy „keresőoptimalizálás Budapesten”, hiszen a Google eleve is a helyileg közeli lehetőségeket dobja fel.
Ráadásul az ország fővárosközpontú, itt él a lakosság nagyjából egyötöde: egyrészt elengedhetetlen kitűnni a tömegből, másrészt ez nagy feladat is.
No de hogyan hívjuk fel magunkra a figyelmet?
Néhány fontos tudnivaló a SEO-ról
A Search Engine Optimization, azaz a keresőoptimalizálás három részből tevődik össze: a weboldal technikai felépítettsége, az on-page és az off-page működés. Egyik a másik nélkül félkarú óriás, hiszen telepakolhatjuk szuper blogposztokkal a honlapot, ha riasztóan gyenge a megjelenés, mint ahogyan fordítva is igaz: a dizájnos honlapon is hamar szemet szúr a gyenge tartalom. Ráadásként ezekkel a website-on kívüli optimalizáció sem lehet erős.

Szükség van a gyorsan elkészülő, mégis egyedi, sebesen működő, egyszerűen kezelhető, biztonságos, felhasználó- és SEO-barát honlapra, amelyet aztán SEO-kompatibilis tartalommal töltünk meg.
Ha például szakembert bízol meg, akkor optimális esetben a SEO auditkor ezeket a tényezőket vizsgálja, majd vázol olyan stratégiát, amellyel kitűnhetsz a versenytársak közül, és a keresőlista élén landolsz.
Fontos fogalom: a kulcsszavak
Amellett, hogy a keresőbarát szöveg minőségi és hasznos tartalmat nyújt az olvasónak, természetesen megfelelő mennyiségben tartalmazza a kulcsszavakat. Ez is egy a szempontok közül, amely alapján a Google rangsorolja a portálokat.
A precíz munka jegyében a keresőoptimalizálás egyik hangsúlyos lépése az alapos kulcsszókutatás. A következő fázisban erre épülve készülnek el a tartalmak.
Hangsúlyos a tartalom
Szerencsére a kulcsszóhalmozással készült unalmas szövegek ideje lejárt (vagy legalábbis ma már nem megyünk sokra vele), hanem valóban a célközönségünk igényeit kiszolgáló tartalmakat kell előállítani. A budapesti keresőoptimalizálásban is ez lehet a célravezető eszköz.
A jó SEO szövegekben egyszerre felelünk meg a keresők algoritmusainak és a célközönségünknek.
A minőségi tartalom előállításának fontos alapvetései:
- tagoltság: többnyire okostelefonon olvasunk, sőt már-már ugrálva futjuk át a legfontosabb részeket. Ezért egyrészt fontos szellősen tagolni a szöveget, másrészt kiemelésekkel segíteni az olvasást. Ezenfelül illusztráljuk a szöveget képekkel, videókkal és egyéb vizuális eszközökkel.
- érthetőség: ne csak a felépítés, a megfogalmazás is legyen jól átlátható és érthető. A célközönségünk nagyon változatos is lehet, a világos, tömör megfogalmazás a nyerő.
- címek: olykor csak egy-egy címet vagy rövid összefoglalót látunk, muszáj – a kulcsszavakat szem előtt tartva – kattintásra ingerlően megfogalmazni a kiemelt elemeket. Aranyszabály lehet, hogy úgy írjunk, amit mi magunk is szívesen elolvasnánk.
- linkelés: az olvasóink tájékozódását és a keresőoptimalizálási rangsorunkat is segítjük a kereszthivatkozásokkal. Persze a legjobb, ha a saját honlapunk további aloldalaira irányítjuk az érkezőt, ám a külső linket sem rosszak, erősíthetik a hitelességünket.
Keresőoptimalizálás Budapesten – linképítéssel
A legutolsó ponttal át is köthetünk a keresőoptimalizálás off-page részébe tartozó a honlapon kívüli optimalizációra. Ez többnyire az után következik, hogy SEO szempontból átvizsgáltuk a honlapot, és javítottuk az esetleges technikai vagy tartalmi problémákat. Ezt követően jöhet a természetes linképítés, amely során a weboldalra irányuló külső forrásokat hozunk létre.

Fontos, hogy a különböző linkkatalógusok és linkfarmok helyett releváns weboldalakról származzanak a linkek, illetve értékes honlapokon, minőségi tartalomban helyezzük el a sajátunkat.
Miért érdemes a SEO-ba fektetni?
Amikor a Google-ben keresünk valamit, akkor elsőként a hirdetések ugranak fel. Ez azt jelenti, az adott honlap működtetője nem kevés pénzt költött arra, hogy előkelő helyen szerepeljen, például a keresőoptimalizálás Budapest kulcsszóra keresve.
A fizetett hirdetés azonban múlandó sikert kínál, ellentétben az organikussal, amely a tudatosan és szisztematikusan felépített munka hosszú távon élvezhető gyümölcse.
Az organikus elérés azt jelzi, hogy nem egyszerűen a Google, hanem a közönségünk is kedvel minket, a kettő együtt hozza meg a jó eredményt. Létezik a célközönségünk, szereti a tartalmainkat, és erre reflektálva a kereső is előkelő helyen rangsorol. Mindent ingyen.
Azaz, persze nincs ingyen, hiszen szükséges jó munkát végezni, a tapasztalt SEO szakember ennek köszönhetően tud a kereső élére repíteni.
Magam is elvégezhetem a keresőoptimalizálást?
Noha a SEO egyre hangsúlyosabb, idehaza továbbra sincs hivatalos akadémiai képzés, már csak azért is sokan érezhetik úgy, hogy autodidakta módon, önképzéssel elsajátítják a szükséges alapokat.
Ez lehetséges, ám rengeteg munkát kell belefektetni ahhoz, hogy a teljes folyamatot átlássuk. Mert ugyebár az ördög a részletekben rejtőzik…
Képesek legyünk megtalálni a már működő website-okon a hibát, egyáltalán, SEO-kompatibilis honlapot készíteni, ráadásul a SEO ráadásul folyamatos munkát igényel, amelyben reagálni kell a versenytársak újításaira. Igaz a sportban kedvelt mondás: az első helyet nehezebb megtartani, mint megszerezni. Noha a kkv-nek, forráshiányos cégeknek sokszor szerény a költségvetésük, és nehezen tudnak összeget átcsoportosítani a keresőoptimalizálásra Budapesten, a költés sokszorosan megtérülhet.
A profi szakember pedig a megfelelő tapasztalat birtokában elkerüli a kezdők hibáit, és rövidebb idő alatt érhet el látványosabb eredményt. Egy SEO tanácsadás vagy audit sok fontos részletet tisztáz.
Helyezd új alapokra a honlapod keresőoptimalizáltságát!
Már csak egy lépésre állsz attól, hogy elindulj a szárnyaló forgalmat hozó úton. Töltsd ki az űrlapot, hogy beszélgethessünk a céljaidról, valamint tisztázzuk a felmerülő kérdéseket a SEO kapcsán.