Optimális esetben 2025-ben már nem férhet kétség ahhoz, hogy a cégeknek szükségük van keresőoptimalizálásra. Hogy ez mennyibe kerül? Ez már annál is inkább jogos kérdés. Nézzünk körül a SEO-árak világában!
Tulajdonképpen 2025-ben egy felelős cégvezetőnek nem lehet kérdés, hogy szüksége van a keresőoptimalizálásra, hiszen az átgondolt SEO-stratégia egyszerre segíti az ügyfelek igényeinek a kielégítését, és azt, hogy sokan válasszák a céget, amely az iszonyatos túlkínálatban is láthatóvá válik virtuálisan.
Ugyanakkor ebben a nehéz esztendőben már sokkal inkább meghatározó témakör, hogy mennyibe kerül a SEO, milyen árajánlatra számítsunk a kiválasztott cégtől, szabadúszótól. Mekkora összeget különítsünk el a keresőoptimalizálásra, amelynek része a SEO audit és a weboldalelemzés, majd ennek nyomán a SEO optimalizált honlap kialakítása, amelyet aztán olvasó- és keresőbarát szövegekkel töltenek fel, és minőségi linképítéssel támogatnak meg.
Növeld vállalkozásod bevételét releváns és magas hitelességű linkekkel!
Ha arra számítasz, hogy forintra pontosan megadjuk az árakat, akkor – és csak akkor – rossz helyen jársz. Felelősen ilyet több szempontból sem tehetünk.
Egyrészt, minden ügyfél egyedi, meghatározott területen szeretne a kereső élére törni, saját alapról indul. Precíz SEO árajánlatot azt követően lehet elkészíteni, hogy a SEO szakember alaposan megismerte a cég rövid-, közép- és hosszú távú célkitűzéseit, a SEO audit keretében gondosan elemezte a meglévő honlapot és jól átlátja, milyen változtatásokra lesz szükség. Ha már tudja, hogy milyen hiányosságokat kell eltüntetni, és a megbízóval együtt a menetét is felvázolták, akkor adható meg pontosan a SEO-árajánlat.
Így aztán mi sem tervezünk kattintásvadász cikk kedvéért mindenféle konkrét számot összehordani, ellenben mutatunk néhány tól-ig határt, plusz olyan szempontokat, amelyek a befolyásolják a keresőoptimalizálási árakat.
Azt azért érdemes észben tartani, hogy a legjobban felépített SEO stratégia sem növeli azonnal a forgalmat és bevételt. Némi időre van szükség ahhoz, hogy a honlapod az élmezőnybe törjön a keresőmotorok találati oldalán, ezért érdemes lélekben felkészülni arra, hogy egészen rövid távon első pillantásra kevéssé térül meg a befektetés.
Hosszabb távon azonban annál nagyobb lehet a siker!
SEO árak: felejtsük el a minimalista megoldásokat
Dacára annak, hogy hónapról hónapra több százan ébrednek rá arra, hogy a cégük forgalmának növekedéséhez SEO optimalizálásra is szükség lesz, sokan hajlamosak ezt valamiféle házon belül megoldható kis feladatnak tekinteni. Pedig hiába fogalmazható meg egyszerűen a SEO célja, azaz hogy a webhelyről, döntően a Google-ből érkező keresőket a honlapunkra irányítsuk, és növeljük az organikus találatok számát, tehát tulajdonképpen forgalmat generáljunk, a megvalósítás már összetettebb munkát igényel.
Röviden szedjük is össze, mit csinál a SEO szakember:
- SEO audit keretében a meglévő honlap elemzése, a hibák feltárása;
- megfelelő tanácsadás során a lehetőségek, a lehetséges javulási pontok átfogó felvázolása;
- kulcsszókutatás, a konkurencia elemzése;
- amennyiben szükséges, új, optimalizált weboldal készítése;
- a meglévő vagy az új honlap feltöltése minőségi, tehát a keresők (Google) és a fogyasztók szempontjából is ideális szövegekkel és egyéb tartalmakkal;
- minőségi linképítéssel megágyazni az organikus forgalomnövekedésnek.
A felsorolásból is látszik, ennek a megvalósítása nem működik néhány cikk elolvasásával. A keresőoptimalizálás szakma, amelyet ráadásul jelenleg nem lehet a hagyományos felsőoktatási keretek között tanulni, azaz évek hosszú befektetett munkája, anyagi ráfordítása és a megszerzett tapasztalat összpontosul egy SEO szakember munkájában.
Bizonyos egészen speciális területen, amelyen kevés a rivális, előfordulhat, hogy „sufnituninggal” is a Google keresőjének az élére tudunk kerülni, ám ez ritka kivétel. A mesterségesen felfújt, nem kellő megalapozottsággal alátámasztott növekedés pedig kártyavárként omolhat össze, ráadásul, ha tudatlanságból vagy igénytelenségből fakadóan tisztességtelen eszközökkel törünk előre, akkor a büntetést vonhat maga után.
Az olcsó SEO-ra igaz az élet más területein is tapasztalt igazság: túl szép, hogy igaz legyen.
Legyünk gyanakvóak, ha a konkrét feladat ismerete nélkül ígérgető, napok alatt a Google találati listájának az első néhány helyét garantálni kívánó, fillérekért dolgozó szakemberrel akad dolgunk. A növekvő piac és a relatíve szűk minőségi szakembergárda miatt a SEO-nak igenis van ára.
Részletesebben a keresőoptimalizálási árakról
A SEO árakat többféle módon szokás számolni, vevője, ügyfele válogatja, hogy melyik lehet a legideálisabb neki.
Sikerdíjas verzió
Első hangzásra sokaknak ez a legvonzóbb, hiszen kezdetben semmit sem kell fizetni, és később csupán akkor költünk a SEO-ra, ha valóban sikeres a munka.
Anyagilag tehát kifizetődőnek hangzik, ám legyünk óvatosak. Az együttműködés partneri viszonyra épül, ez a konstrukció viszont a legrosszabb motivációból indul ki: az ügyfél nem akar költeni, a megbízott szakember pedig kevés munkával akar gyors és látványos eredményt elérni.
A hosszú távú sikerességet azonban ritkán lehet ilyen bázisról felépíteni, hiszen a felek közül az egyik nem különösebben lesz érdekelve benne (ellenérdekelt sem lesz persze), és akár meg nem engedett vagy legalábbis elavultnak számító eszközökhöz nyúl. Egészen egyszerűen a SEO szakembernek túl sok munkát kellene beletennie ahhoz (kulcsszókutatás, honlap keresőbarát átalakítása, folyamatos, minőségi szövegírás és linképítés, a konkurencia elemzése, stb.), hogy ez a bizonytalan profit érdekében megérje.
Havidíjas keresőoptimalizálás
Ez a forma talán leginkább passzol a SEO optimalizálás dinamikájához, hiszen a valódi siker kulcsa a hosszútávú és szisztematikus, már-már sziszifuszi munka.
A havidíjas konstrukció keretében a megbízó hagy időt és teret a SEO szakembernek, hogy extra nyomás nélkül, a már többször is említett feladatok elvégzésével, a technikai SEO-ra nagy hangsúlyt fektetve fokozatosan növelje a webhely, a webáruház organikus látogatottságát.
Már csak azért is, mert igaz a sportban ismert mondás: már-már nehezebb a csúcson maradni, mint feljutni oda. Amennyiben sikerül a keresőlista elejére törni, további munka szükséges ahhoz, hogy megtartsuk az előkelő helyezést. A virtuális környezet folyamatosan változik, a konkurencia is dolgozik, a keresőoptimalizálás része a versenytársak követése, és a reagálás a fejlődésükre.
A havidíjas megoldással ráadásul az ügyfél is folyamatos visszajelzést kap a változásokról, fejleményekről, és van módja kifejezni az esetleges elégedetlenségét.
Az SEO árajánlatok között különbséget tapasztalunk attól függően, hogy szabadúszótól kapjuk, vagy kisebb-nagyobb SEO ügynökségtől, illetve a leendő ügyfél milyen területen szeretne fejlődést elérni.
Nagyjából havi 40-60 ezer forinttól akár havi 400-600 ezer forintig terjed a havidíjas SEO ára, ám a pontos ár sok részlettől függ, és természetesen lehet magasabb is. Alacsonyabb kevésbé, az már felvet kérdéseket a szolgáltatás minőségével kapcsolatban.
Projekt alapú SEO árak
Annyiban a sikerdíjas szolgáltatáshoz hasonlít, hogy egy meghatározott feladathoz kapcsolódik, tehát nem szükségszerűen jelent hosszú távú és folyamatos munkát.
Többen akkor választanak projekt alapú SEO árajánlatot, amennyiben egy adott helyzetben szeretnének javulást hozni. Tegyük fel, van egy honlap, ám a tulaj-működtető is érzi, hogy valami nem stimmel, ezért SEO szakértőt kér fel a website kicsinosítására.
Ez többnyire alapos SEO audittal jár együtt, amely során a szakember feltárja a weboldal hibáit, amit csak tud, javít is. Ezek a munkák is járhatnak haszonnal, ám mivel projektalapon működik, egy adott időszakhoz kötődik, a folyamatosság és további munka nélkül nehezebb lehet vele jelentős előrelépést elérni.
A projekt alapú megoldásnál végképp lehetetlen pontos keresőoptimalizálási árral szolgálni, hiszen sokféle részfeladat kapcsolódik hozzá, és nagyon-nagyon függ a projekt méretétől, kihívásaitól. Persze várhatóan itt is több százezres tétellel számoljunk.
Óradíjas elszámolás
Első pillantásra az árajánlat szempontjából talán a leginkább átlátható, legegyszerűbben megadható elszámolási forma.
Precíz díjszabás, mert az ügyfél és szakember egyaránt pontosan tervezhet a kiadással és a bevétellel. Persze átfedések vannak, a havidíjas vagy a projektalapú konstrukciónak is lehet óradíjas elszámolás az alapja, mint ahogyan a SEO tanácsadásnak is.
Az óradíjba jellemzően mindenféle SEO optimalizálási feladatot beleépítenek, legyen szó tanácsadási szolgáltatásról vagy folyamatos SEO munkáról. Az óradíj azért is ideális megoldás, mert amennyiben „túlórára”, extra munkára van szükség, könnyedén kalkulálhatunk a plusz költséggel.
Ahogyan másutt, itt is igaz, hogy rengeteg tényező alakítja az órabért, ám már 5-6000 forintos órabértől találunk SEO-szakembert. Ha nem is a csillagos ég a határ, ám természetesen jóval többet is mutathat a számláló, 40-50.000 forintos keresőoptimalizálási óradíj sem számít ritkának vagy földtől elrugaszkodottnak.
Külföldön persze még ennél is többet kérhetnek, egy gyűjtés szerint akár ötszáz dollárra (aktuális árfolyamon 165.000 forintra) is rúghat az óradíj költsége.
Bár a sokféle tényező miatt nehéz konkrétumokkal szolgálni, reméljük, hogy sikerült a gyűjtéssel választ adni arra a kérdésre, hogy mennyibe kerül a keresőoptimalizálás 2025-ben. A hosszú távú eredmények érdekében megéri befektetni, hiszen jól felépített SEO stratégiával nagyot nőhet a látogatók, így vásárlók száma, amely a bevételi oldalon bőven felülmúlhatja a SEO-ra fordított összeget.
Kérdésed van? Szívesen beszélgetünk a céljaidról, valamint tisztázzuk a felmerülő kérdéseket a SEO kapcsán.